Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
# När kamrem är bytt, är ju endast 3000 mil (eller var det 4500 mil) på de första årgångarna.
# Kolla att oljan i lådan är rosa och ej luktar bränt.
# Fråga om den drar olja samt lyft på oljestickan med motorn igång och känn så det inte är övertryck i vevhuset.
# Om den är varmkörd när du kommer kan man ju misstänka att den tickar lite när den är kall, men inte helt ovanligt på 30k+
Annars är det väl kolla då den växlar fint, lockup fungerar (du måste köra lådan varm). Trevlig glidarbil!
Användarvisningsbild
av volvo24579
Jag har nyss bytt motorn(pga dålig komp) i min 965a -94 36k mil, och bytt varvtalsgivaren på automaten samt haft borta växellägesgivaren som sitter på H sida av lådan och putsat till och smort. Så det är bra att kolla komp och sedan kolla av datorn precis som 945. Har ännu inte stöt på ngt som är svårt att reparera, och går som en dröm.

Mvh Niklas
av NilsO
Att den är ok undertill. Skicket på utsidan och skicket på undersidan hänger inte alltid ihop på 7/900. Om du inte redan räknat in det i fin kaross :)

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]