Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Slezii
Jo,alltså har jag en 945-a från -91 som jag importerat från tyskland.Där har dom inte extra bromsljuset i bakrutan,men nu ste jag dit en,och det fanna kabel draget till det,men det verkar vara ihop kopplad med bara ena sidan så varningslammpan på instrumentpanelen lyser konstant precis som om en bromslammpa skulle vara trasig. Jag har en ide om vad man kan göra,tänkte leta upp kablen och koppla denpracis efter omkoplaren vid bromspedalen.Finns det nån annan metod ?
Användarvisningsbild
av ML
Det skall vara en annan glödtrådsvakt (har för mig att den skall vara grön) som är för ex bromsljus
av Arne
Koppla in extra bromsljuset på bromsljuskontalten så lyser inte glödtråsvakten. Har du dragkula kan du ta ut strömmen från den kabeln som går till släpvagnskontakten.
av Slezii
Tack för tipset!
Har byt trådvaktan och nu funkar det som det skall.Det skall vara en grön färgad. Original så satt det en vitt.
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det