Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Misstänker att jag har missat att sätta tillbaka någon slang efter jag var under huven och rotade för ett tag sen då jag bytte insugspackning bland annat.

Kan någon förklara för mig hur slangarna är kopplade?

Visst är det denna (svarta) som styr farthållaren? http://imgur.com/hqsUUxb
Hade nämligen råkat lossa på slangen som går från baksidan ner till den. Slangen från den går ner till en svart box vid vänster sida, till ett t-kors, in i boxen och vidare. Under den boxen verkar det saknas en slang?

Tacksam för hjälp
Hmm skumt... Någon som har förslag på vad det kan vara?
Allt verkar isåfall sitta där det ska men den vill ändå inte funka. Står ingenting i Haynesboken om farthållaren heller. Ska se om den visar några felkoder, den gjorde inte det tidigare nämligen :/
Har testat detta (som jag skriver under) och inte heller där visar den på några fel, allt tyder på att den ska funka men ändå så gör den inte det :???: Någon som har någon idé, tanke på vad det kan vara? Vad som helst skulle hjälpa!

Som sagt den ger ifrån sig felkod "1-2-2 Ingen signal (för låg hastighet)" men det gör mig inte så mycket smartare..

Diagnosfunktion 2.
Motorn avstängd men tändning på. Tryck två gånger på knappen varvid dioden skall börja blinka. Testa enligt nedan.
Åtgärd - Svarskod
Omkopplare från Off till On - 1-1-3
Tryck ner bromspedalen - 1-1-3
Tryck ner kopplingpedalen - 1-1-3
Tryck in RESUME - 1-2-3
Tryck in SET+ - 1-3-1
Tryck in SET- - 2-1-3
Växelväljare från N till D eller vice versa - 2-2-3
Tryck ner bromspedalen I läge OFF - 1-3-2

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010