- tis 13 maj 2014, 16:02
OilBreatherBox2.gif (64.48 KiB) Visad 371 gånger
99779-900b307e38aefae5c276fda91b79f57e.jpg (61.48 KiB) Visad 105 gånger
99779-439dfb849e4137ac745a4be255c8e578.jpg (53.94 KiB) Visad 101 gånger
Jag har hittat bilder på nätet på samma oljefälla som jag har (B230FK 96:a). Någon har fantastiskt nog sågat sågat isär en fälla också för att visa den invändigt - till min stora lycka :D Killen som fotade denna bild har lagt till bild-text "För den som undrar hur det ser ut i en vevhusventilation, det finns 3 utgångar med skiljevägar men hela burken är "öppen" det vill säga att det finns gångar i burken som tillslut sammankopplar alla utgångarna till 1, Svårt o förklara men man ser inte gångarna på bilden pga denna vy"
Inkanalen från motor till fällan kommer den direkt in i fällans stora kammaren? ..Alltså teoretiskt skulle man kunna nå inkanalen i fällans botten med en mejsel via fällanas topp-hål? Oljereturen förstår jag att man inte kommer åt, då är det bara demontering som gäller.
Jag frågar för att ta reda på bästa rengöringsmetod utan att demontera fällan från motorblocket (Vissa har kört damsugarvariant, andra tryckluft både i oljestickshålet o ner i fällan) Jag personligen ska försöka med damsugarvarianten, då kommer jag tillverka en specialslang som jag kan köra runt lite i fällans kammare så gått man kommer åt.
(Kan meddela att mina slangar från fällan var helt okej, förutom den 4,2mm som gick till insuget, den var HELT igensatt, som cement)
Inkanalen från motor till fällan kommer den direkt in i fällans stora kammaren? ..Alltså teoretiskt skulle man kunna nå inkanalen i fällans botten med en mejsel via fällanas topp-hål? Oljereturen förstår jag att man inte kommer åt, då är det bara demontering som gäller.
Jag frågar för att ta reda på bästa rengöringsmetod utan att demontera fällan från motorblocket (Vissa har kört damsugarvariant, andra tryckluft både i oljestickshålet o ner i fällan) Jag personligen ska försöka med damsugarvarianten, då kommer jag tillverka en specialslang som jag kan köra runt lite i fällans kammare så gått man kommer åt.
(Kan meddela att mina slangar från fällan var helt okej, förutom den 4,2mm som gick till insuget, den var HELT igensatt, som cement)
- By JanneFr