Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bytta ventilkåpspackning idag, hur gör man detta utan att ha sönder packningen? Ska man blöta upp den i vatten/olja först? Jag beställda från Skruvat o fick en packning vars kvalitet känns som fiberrikt grövre papper. När jag skulle försiktigt forma packningen efter de två "kullarna" så knäcktes packningen, dock inte av men spricka genom halva packningen. Nu tro jag det funkar ändå eftersom sprickorna sitter högt upp i ventilutrymmet, men ändå.

1, hur montera på rätt sätt?
2, är alla packningar i denna pappersaktiga kvalitet? (eller skall jag reklmaera skiten?)
Bilagor
Untitledrtrt.jpg
Untitledrtrt.jpg (27.72 KiB) Visad 838 gånger
volvorullar skrev:Köpte min på Volvo och den har funkat fint i ett år nu utan problem. Gjorde rent noga överallt, placerade och drog tillbaka kåpan med försiktighet och inte för hårt.
Vad fick du betala? Var den av papper eller gummi?

Jag lyfte på ventikåpan nu på kvällen och man ser längre inte knäckningen/sprickorna, men de finns där. Förhoppningsvis har fibrerna i pappret "flätats samman" o nu är de tätt ändå.

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]