Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nemo
Var idag å besiktigade bilen och fick ett påpekande om att ljuset på bilen inte funkade korrekt. När man vrider ljusknappen helt till vänster skall ju bara parkeringsljuset lysa. På min lyser allt. Mittenläget funkar som de skall. Har lånat en ljusknapp för att testa, men det funkar inte ändå.

Har nån något tips om vad som är fel??. Fick inge 2:a, men det åker jag väl på nästa år??..

Nemo

Glömde: 740. 1988:a
av Addekarlsson
När du vrider ljusknappen helt åt vänster, så ska halvljuset lysa... Kallas automatiskt halvljus, vilket varit standard i många år nu... :D
Så den besiktningsgubben pratar i nattmössan, eller så är det mycket stora missförstånd nånstans...
Parkeringsljuset ska lysa i mittenläget, som är ju parkeringsläget.
Ljusknappen helt åt höger ska ge halvljus, samt att du då ska kunna ha helljus på oxå.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nja... På en 88 var det varselljus med ljusknappen på 0, tvåpoliga lampor i P-ljuset. 90 och framåt är det bara en 5-wattare där, och aut. halvljus på 0-läget.

Jag har bara schema till 88 här nu så jag vet inte vad som skiljer, men gulvit kabel på nr 4 på ljusknappen går till 85 på relät (137, kolla klistrad tråd med reläplacering) som tänder halvljuset.

Det enda besiktningen kan klaga på är väl att du har halvljus ihop med varselljuset tycker jag...
av Addekarlsson
Du har så rätt så.... Missade det där med årsmodell..... *ställer mig i skamvrån och skäms*

Mvh/ Adde
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det