Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av qwiN
Hej jag har en 940 2.3 s som jag har problem med absen, det jag har gjort hittills är att mäta sensorn bak då hastigheten inte funka men den är bytt till en ny och då funkar det, har ohm mätt på givarna fram samt kollat över kransarna inget fel där men ändå återstår problemet.
Har mätt strömmen i kontakterna fram får ut 3,5 ca på ena sidan och 0 på andra så har lokaliserat problemet så långt men vad kan det beror på. Hoppas jag förklara någorlunda bra tacksam för hjälp
av NilsO
Hej, jag förstår inte vad du menar med att du mätt "strömmen".

Annars är det rätt bra att få läst ut felkoder. ABS berättar ganska tydligt vad som är fel genom dem. Då nollar man först de felkoder som redan finns, kör tills lampan tänds (om det behövs för att den ska tändas) och läser ut igen.

Har man ingen felkodsläsare är det definitivt mer värt att lägga några hundra på att låta en verkstad läsa ut dem än att börja byta delar på prov.
Användarvisningsbild
av lennarte
NilsO skrev: Har man ingen felkodsläsare är det definitivt mer värt att lägga några hundra på att låta en verkstad läsa ut dem än att börja byta delar på prov.
Finns en tråd om hur man får ut felkoder från (i alla fall dom tidigare) dom som har OBD-uttag i mittkonsollen med en multimetet eller bygga ett eget "hittepå" av en "äldre box"

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av qwiN
Det är fixat nu, kabeln hade gått av på ena givaren och börjat jorda mot torped väggen i en bult
Val av motorolja

De heter samma så då är det sa[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]