Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av coyern
Hej!

Behöver byta katalysator på min Volvo 740 från 1989. Lambdasonden sitter inkopplad precis innan katalysatorn enligt bifogad bild märkt Bef. På andra sidan flänsen på avgasröret sitter en bult. Kan jag koppla in lambdasonden på denna, märkt Ny? Varför jag undrar detta är för att jag kan få tag i en katalysator utan uttag för lambdasond.
Bilagor
katalysator.JPG
katalysator.JPG (82.34 KiB) Visad 683 gånger
av coyern
Det var ju typiskt.. kan någon bekräfta att det verkligen är så. Har även funderingar på en katalysator från Biltema. Av någon outgrundlig anledning så sitter uttaget för lambdasonden efter katalysatorn, någon som vet om kablaget till lambdasonden är nog långt för att nå dit. Får/kan man överhuvudtaget koppla lambdan efter katalysatorn? BIfogar bild på Biltemas katt.
Bilagor
Biltema katt.JPG
Biltema katt.JPG (111.22 KiB) Visad 696 gånger
Tänkte ge lite uppdaterad info kring detta. Gängen är som White nämner inte samma på uttaget före katalysatorn. Köpte ny katalysator från Biltema och förlängde lambdakabeln utan problem.
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]