Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av JSVARD
Hej!

Köpt en 745GL 883 - 87:a för 7000:- med tillhörande lättare rost och sådant. Ska besiktigas i mars nästa år, och det skulle vara skoj om jag kunde ha den här som packåsna även efter det. :)

Så - lite tips till en som nästan aldrig meckar. Vad ska jag göra nu med mitt nya stolta nyförvärv? Vad behöver kollas, och vad behöver med säkerhet tillsyn? Och kan jag fixa det själv? :D

.
av Infide
Du kan fixa allt själv. Byt olja och filter så står du dig ett tag. Byt även kamrem och kontrollera skicket på de andra remmarna. Skruva loss fördelarlocket och torka rent det. Byt tändstift. Köp en fin olja. Nu kommer din maskin gå 30.000 mil till. Grattis ;)
av JSVARD
Infide skrev:Du kan fixa allt själv. Byt olja och filter så står du dig ett tag. Byt även kamrem och kontrollera skicket på de andra remmarna. Skruva loss fördelarlocket och torka rent det. Byt tändstift. Köp en fin olja. Nu kommer din maskin gå 30.000 mil till. Grattis ;)
Tack! :D

Det är samma slang på alla tre bilderna[…]

Fick tillbaka den efter nästan 3 måna[…]

@fjohan82 , Du kör vidare något &ari[…]

Som jag förstår så tvärdog b[…]