- lör 22 mar 2014, 14:32
Hej hej, min bil är svårstartad när det är varmt ute och när bilen har stått kanske i 2 dygn.
När det är kallt ute är det lugnt och bilen hoppar igång direkt.
Såhär går det till. När jag startar bilen hackar bilen till i 3-4 sekunder sen dör den. Nu är den svårstartad som fan!
För att försöka starta den får jag inte ha gas när jag försöker i början, men efter ca 3-4 sekunder kan man börja pumpa lite och då smattrar den igång.
Om jag inte gasar, tänder den till ibland, ibland går den igång ibland inte.
Jag har märkt att bilen går igång klockrent om jag kört den precis innan t.ex handlat, då startar bilen direkt.
Har bilen stått i flera timmar och solen ligger på har jag stora problem.
Saker att tillägga.
Dör bilen när den rullar igång sen ? Nej.
Går soppa pumpen: Ja
Har jag bytt bränslefiltret och tändstift, ja förra året. Kört 1500 mil.
Har jag bytt olja? Ja
Luktar det lite illa och kommer det rök när bilen går igång ,? Ja ibland.
"När jag startar bilen hackar bilen till i 3-4 sekunder sen dör den" Gasar jag nu dör bilen direkt, måste vänta.
B230f 18000mil. års 88
När det är kallt ute är det lugnt och bilen hoppar igång direkt.
Såhär går det till. När jag startar bilen hackar bilen till i 3-4 sekunder sen dör den. Nu är den svårstartad som fan!
För att försöka starta den får jag inte ha gas när jag försöker i början, men efter ca 3-4 sekunder kan man börja pumpa lite och då smattrar den igång.
Om jag inte gasar, tänder den till ibland, ibland går den igång ibland inte.
Jag har märkt att bilen går igång klockrent om jag kört den precis innan t.ex handlat, då startar bilen direkt.
Har bilen stått i flera timmar och solen ligger på har jag stora problem.
Saker att tillägga.
Dör bilen när den rullar igång sen ? Nej.
Går soppa pumpen: Ja
Har jag bytt bränslefiltret och tändstift, ja förra året. Kört 1500 mil.
Har jag bytt olja? Ja
Luktar det lite illa och kommer det rök när bilen går igång ,? Ja ibland.
"När jag startar bilen hackar bilen till i 3-4 sekunder sen dör den" Gasar jag nu dör bilen direkt, måste vänta.
B230f 18000mil. års 88
Volvo 700/900 serien.
- By KnotVillage