Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare.

Har en Volvo 940 turbo (ltt, motorn) jag ska byta till en 531 topp på.

Har bytt topp på en b230f innan utan problem men nu undrar jag vad det är för skillnader på att byta med en turbo.

Vad jag fått höra ska ja försöka låta bli att lossa oljereturen i blocket då de kan uppstå läckage? elller hur ska jag lossa allt vid turbon enklast?

Har även fått höra något om någon extraskruv som gör de jävligt att få av grenröret?

Är det bara detta som skilljer eller något mer jag ska tänka på så är jag tacksam för svar

MVH
hej

om du är försiktig med insug och grenrör räcker det att lossa dem och hålla undan för att få av och på toppen. då behöver du inte lossa några anslutningar till turbon.

Den jobbiga muttern sitter under turbon i stödkonsollen som stöttar turbon, minst jobbigt är att ta den underifrån.

glöm inte nya packningar och ny kamrem och glöm inte att gänga och blåsa hålen till topplocksbultarna. du behöver en gängtapp med 1,75 i stigning, har glömt om det var M10 eller M12 dock.. :oops:

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]