- tis 04 mar 2014, 22:18
Hej, nu är det så att ja har problem med min mätartavla på min volvo 740 farmare -89 årsmodel med ABS. Köpte bilen utan bakaxel och märkte inte förrän efteråt att jag lagt dit fel bakaxel, dvs. Att nu sitter det på en bakaxel utan ABS kransen och har där med "12 pinnar". Jag kommer inte att byta eftersom den redan är uppmålad och renoverad den nya. Någon mätartavla fanns ej heller men det lär ha varit en VDO med 4-stift. Ja hade en Yasaki mätartavla med 3-stift hemma liggandes som jag satte dit och fick att fungera förutom hastighetsmätaren och varvmätaren.
Nu funderar jag ifall man kan koppla om från 4 till 3 stift för att få hastighetsmätaren att fungera? Eller finns det mätartavlor med 4-stift utan ABS också? Jag vet också mycket väl att ABS:en kommer inte att fungera nu men jag hoppas ingen hakar upp sig på det då det är hastighetsmätaren jag vill ska fungera.
Väldigt tacksam för svar! :)
Mvh. Matias
Nu funderar jag ifall man kan koppla om från 4 till 3 stift för att få hastighetsmätaren att fungera? Eller finns det mätartavlor med 4-stift utan ABS också? Jag vet också mycket väl att ABS:en kommer inte att fungera nu men jag hoppas ingen hakar upp sig på det då det är hastighetsmätaren jag vill ska fungera.
Väldigt tacksam för svar! :)
Mvh. Matias
Senast redigerad av 1 Nygard, redigerad totalt 0 gånger.

- By Wakki