Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av memil
Hejsan!

Jag var och besiktade min 945 Polar (Italiensk LTT) har bytt allt så det är en ganska så mycket trimmad bil och fick bakslag på HC / CO / Lamda värdena.

Frågan jag ställer mig nu eftersom bilen går som en LTT måste turbon sitta på vid besiktningen då ? Tänkte annars göra en sådan fuling att jag byter motor och datorboxar till en vanlig insprutare.
Användarvisningsbild
av lennarte
memil skrev: fick bakslag på HC / CO / Lamda värdena.
Ser och märker dom inte att den är trimmad så fixa värdena istället. Är bilen typad med turbo så stämmer det inte med deras papper och du får säkert påbackning om ändrat fordon, om du tar bort den. Har du "bara" trimmat med att höja trycket så sänk trycket, byt olja och filter och täta läckorna i avgasröret. Nu vet jag ju inte hur mycket värdena avviker, men är det inte för mycket så kan det räcka.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av Nexus
vad har du för avgasvärden? Som sagt fixa felet istället. Finns maxtrimmade bilar som rullar genom bes med klockrena värden.Är värdena fel går ju inte bilen helt som den ska heller..

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]