Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av killerwale
en liten fråga lååter det visslande ljudet även om du stänger av fläkten
låter liksom mer som taskig kullager någonstans i växellåda eller nått som slutar pga att belastningen försvinner när du frikopplar och när du svänger så sidobelastas lagret och missljuder då oxå

är det helt tyst vid körning framåt?
av mitokondrien
oj, glömde skriva det.... det slutar helt när jag stänger av fläkten så det kommer helt klart därifrån. Det låter även ibland när jag kör rakt fram men mest när det kränger... lika högt ljud alltid.... eller högt och högt... tillräckligt störande iallafall och ljudet påminner om ett dåligt lager.
Hade precis samma problem på min iförsej 740 men det eungefär samma. Det var kulagerna i kupéfläkten som hade gått sönder av någon anledning. Jag köpte en "ny" på skoroten o satte i sen gick det som smort igen :) lycka till,
av mitokondrien
Låter som lösningen på mitt problem. Tack för svaret! Ska försöka snoka reda på en någorlunda ny så jag slipper byta igen...
av ponta947
inga problem, : ) hoppas det går bra nu, tänk på att om du har A/C så e det en annan fläkt, på 740is iaf

Som jag förstår så tvärdog b[…]

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]