Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isopropanol
Det handlar alltså om en 740 glt från 90 talet med elvärmda backspeglar, speglarna är även elstyrda.

Spegeln på höger sida fungerar värmen då inte på, hur öppnar jag spegeln utan att ta sönder allting i processen? Börjar bli less på att skrapa högerspegeln så den står fel hela tiden...
Användarvisningsbild
av lennarte
isopropanol skrev:Spegeln på höger sida fungerar värmen då inte på, hur öppnar jag spegeln utan att ta sönder allting i processen?
Bytte på min (88B) som ju egentligen är en -89. Köpte på Skruvat, fick då ett som passade till formen men inte riktigt (köpte utan värme) i fästet. Satt dock fast och funkade bra, till jag körde bilen i en borsttvätt. Då flög glaset ut och sprack. Dom ville givetvis ersätta det och skaffade mig ett nytt med värme i, och det var samma fäste (som det gamla glaset) på den och den passade direkt. Det kanske skiljer på värme/inte värme, original/inte original. Den jag fick av dom var original.
På undersidan an backspegeln är där ett rektangulärt "hål" där du sticker in en skruvmejsel. Lyser du med en ficklampa i "hålet" ser du en "tandad" plastring, den ska "vridas" ett "hack moturs" så är glaset löst, så när som på 2st flatstift. "Lätt som en plätt" :lol:

Mvh
Lennart

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]

Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]