Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Marcus Palmqvist
Tjenare!

För en vecka sedan ungefär när jag var ute och körde med bilen så hoppade vindrutetorkarna igång helt plötsligt. Det gick inte stänga av dom med spaken inne i bilen så jag fick åka hem och undersöka sdaken lite närmare. När jag var hema ställde jag bilen på tomgång och och gick ur, då såg jag att alla 3 blinkersarna på förarsidan lyser med ett fast sken hela tiden.

Tänkte att det måste ju varit något relä som är trasigt. Sticker in handen och bränner mig på huvudstrålkastar relät som är skit varmt. Jag plockar bort det och startar sen bilen igen. Då är blinkersarna och vindrute torkarna som vanligt, utom när jag slår på parkeringsljuset eller stänger av lyset helt och hållet.

Jag åkte ner till Rejmes och köpte et nytt huvudstrålkastar relä och sätter i, men det blir ingen skilnad. Vindrutetorkarna dom går hela tiden och blinkerserna lyser.

Så till min fråga då. Vad är felet? Vad ska jag göra för att rätta till det?

Tack på förhand!

Mvh
Marcus Palmqvist
Användarvisningsbild
av freak1
Ta ut "reläcentralen" och kolla så inga kablar brunnit/smält.
av turboman
det låter som ett jordfel, hade liknande problem på min 740. när jag hade halvljus på så kunde jag inte stänga av vindrutetorkarna. Jag löste problemet med att dra en ny jordkabel till strålkastaren. då funkade allt fint

Det är samma slang på alla tre bilderna[…]

Fick tillbaka den efter nästan 3 måna[…]

@fjohan82 , Du kör vidare något &ari[…]

Som jag förstår så tvärdog b[…]