Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej, beställde tändstift från Skruvat, fanns några för 180kr och några för 210kr men såg ingen direkt skillnad och försökte hitta vilka som passa men såg ut som båda passa så köpte de billigare. Båda var volvo original.

Dessa köpte jag iallafall:

Bild

Men jag har en 744 GL -88A med B230F motor, vad jag förstått det passar dessa bara på 740s fram till 87 och inte på min b230f motor?

Uppskattas snabbt svar då jag får returnera isåfall!

Edit: Länk till produkten jag köpte:

http://www.skruvat.se/Tandstift-P11864.aspx
Senast redigerad av 2 Matchmiss, redigerad totalt 0 gång.
av sicnarf
Jag har en 91 med b230f motor. När jag söker stift på Skruvat.se med min bilreg nr så får jag också produkt nummer 11864 till min bil precis samma som du har fått. Så det måste vara bra för din bil också.
av Matchmiss
sicnarf skrev:Jag har en 91 med b230f motor. När jag söker stift på Skruvat.se med min bilreg nr så får jag också produkt nummer 11864 till min bil precis samma som du har fått. Så det måste vara bra för din bil också.
Så du skulle tro dessa passar alltså? För enda skillnaden jag såg med de dyrare stiften var att de verkar passa 760 också... men då är det väll bara ut och byta dom nu då!
av umekille
Jag kör bägge mina Volvobilar på Biltemas stift...
Har de utbytta kvar i skuffen men sldrig behövt
röra dem.
Användarvisningsbild
av Kompe
Av just bilden att döma är dessa stiften för Lite specialvarianter bla. 16-ventilaren, gamle turbon, samt div special turbos och övriga lite udde motorer. Fungerar säkert men har ett annat värme tal. Bytte stift på min B230F -89'a (köpte orginal på volvo) Där stod det att det att dessa var till F, FB och FD motorn 87-94? :roll: säkert någon mer motorvariant. :wink:
av Matchmiss
toorop skrev:slår du in reg på skruvat finns det som passar din, ja gjorde så..
Exakt det jag gjort :) fick 2 original tändstift som skulle passa, ett av de var den jag köpt
av Matchmiss
Update bara för att avsluta tråden:

Bytte stift idag (var nog dags, inte gjort det sen jag köpte bilen och de gamla såg slitna ut) och det var inga som hellst problem och bilen starta hur fint som helst!

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]