Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
#128918
Stift 3 jordas via EZ-K och skärmar kabel 1 & 2.
Jag mäter RMS-värdet.
Användarvisningsbild
av js1
#128924
Jag måste säga att jag är impad av din envishet och följer med spänning din grundliga felsökning.
Spontant tror jag ni famlar lite nu med impulsgivaren.

1. Det är inte sannolikt att två givare, varav en ny skulle vara kass.

2. Varför skulle spänningen från pulsgivaren räcka att initiera tändning/insprutning när LH:n är i testläge men inte i normalt driftläge?

Jag satsar fortfarande mina slantar på LH:n.

Svärfars bil ska snart in på Bilia för felsökning och k-förslag.
Behåll din bil tills dess så ska jag meddela vad dom kommer fram till.
av lam
#128949
Jag har för mig att varvräknaren brukar visa något när startmotor "jobbar"???(vissa forum tipsade om detta)
Det var en av anledningen att jag bytte impulsgivaren
nu ligger den snälllt vid noll hela tiden???
utom i normal drift då arbetar varvräknaren ok
av lam
#129066
Detta är sjukt!!!
jag har kontollerat jordningar och etc hela dagen utan resultat
ingen som kan verifiera hur varvräknaren uppför sig under start
Jag åker in till Bilia och köper en ny givare impulsgivare och sen får vi se.
Någon som vet priset på en ny LH ?
Nu har min gnista förvunnit (inte den i motorn)!!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
#129071
lam skrev:Detta är sjukt!!!
jag har kontollerat jordningar och etc hela dagen utan resultat
ingen som kan verifiera hur varvräknaren uppför sig under start
Jag åker in till Bilia och köper en ny givare impulsgivare och sen får vi se.
Någon som vet priset på en ny LH ?
Nu har min gnista förvunnit (inte den i motorn)!!
En ny LH = ca. 17.000:-
av lam
#129098
Efter bilia blir det skroten !
Användarvisningsbild
av Jocke S.
#129104
lam skrev:Efter bilia blir det skroten !
Kommer du fram till att det är LH-enheten som behöver bytas, så finns dessa på car-heaven (bilskroten) för ett par tusenlappar...
Men, då vill man nog vara ganska säker på att det är det som är felet!

Med tanke på dina mätvärden, så ligger felet i antingen impulsgivaren eller EZ-K-enheten.
Användarvisningsbild
av js1
#129114
Jocke S. skrev: En ny LH = ca. 17.000:-
Svärfar fick priset 9000.- på Bilia i Malmö???
Hur som helst för mycket, En skrot här i stan ville ha 1500.- sen är ju frågan EZ:n eller LH:n
av lam
#129126
JS1
Har svärfar bytt impulsgivaren??(290kr Mekonomen)
Det är trots allt det första som man misstänker i detta fallet
Det andra är ...(om jocke har rätt ang 500mv så finns det inga andra alt)
Jag skall ju själv prova igen!

9000kr för va'då ??
av lam
#129130
ps
när jag tittade bakom fördelaren där impulsgivaren är plac såg jag något som fick mig att hicka till(
ag trodde att hela infästningen hade exploderat
Det var en "grov huggen" öppning för fästet till givaren (allt satt fast men..)
är detta normalt eller har något hänt?
avståndet givare hjulet måste väl vara exakt eller?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]