Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
#270221
overdrive skrev:Alternativ nummer 2! Kan du förklara lite mer hur du menar? hängde inte riktigt med där.
Om jag gör alltnr2 vad är det som är ok då?
om du lägger på 12 volt på kabeln ut från elcentralen ( säkring 19,20 - den sidan du INTE hade spänning när du mätte med säkringen ur ) så kopplar du 12 volt direkt till halvljuslampan , lyser halvljuslampan så fungerar kablaget till lamporna och lampor och allt annat framme i motorrummet.

alltså ta ur säkringen ta en isolerad kabel och stick ena ändan ner i säkringshållaren ( säkring 19,20 - den sidan du INTE hade spänning när du mätte med säkringen ur )
andra ändan på sladden "duttar" du mot 12 volt , exempelvis pluspolen på batteriet eller en annan säkring med matning.

OM förre ägaren bytt glödtrådsvakt , så kan man ju fråga sig varför han gjort det !
jag tror inte den spontanexploderat - den har gått sönder av någon orsak - frågan är om förre ägaren åtgärdat det problemet !
- troligast är att halvljuset drar för mycket ström , inte så mycket så säkringarna går men ändå för mycket för vakten, troligaste orsaken för DET är att det sitter fel halvljuslampor i bilen . det skall vara 55/60 watt H4 - om det sitter lampor med högre watt-tal så vet du nu vad det kan orsaka för problem.

EDIT
ser att det ligger tre andra svar innan jag hann posta detta !
Vad satt det för lampor i bilen som du bytte ut ???

EDIT 2
har redigerat ovanstående för att undvika missförstånd !

/emwtur
Senast redigerad av 1 emwtur, redigerad totalt 0 gånger.
av overdrive
#270225
tricket med att koppla direkt menar han att stoppa en slad ner i säkring 19 eller 20 och sen dra den utan på bilen direkt till glödlampan och se om de fungerar?
Användarvisningsbild
av emwtur
#270226
overdrive skrev:tricket med att koppla direkt menar han att stoppa en slad ner i säkring 19 eller 20 och sen dra den utan på bilen direkt till glödlampan och se om de fungerar?
du hade inte läst mitt inlägg när du skrev det va ?
/emwtur
Användarvisningsbild
av PelleH
#270228
emwtur vist kan då glödtrådvakten ha fått sig en kortslutning? om lamporna har varit för starka. Hehe börjar ju längta tills detta är fixat :D Vill ju veta ;)
av overdrive
#270230
oj såg inte ditt svar innan jag själv skrev tack för de alternativet de ska jag prova i morgon och uppdatera er. gamla lamporna vet jag inte ska kolla dom i morgon med har dom kvar i bilen så.
Men jag har ju en del att prova i morgon tack för idag :wink:
Användarvisningsbild
av emwtur
#270233
förtydligade lite i mitt tidigare inlägg
65 inlägg på ett dygn - måste vara någon form av rekordtråd det här
- ändå har vi inte diskuterat biltema ;-)

/emwtur
Användarvisningsbild
av sidhabo
#270234
PelleH skrev:Väntar men spännig och hoppas att det löser sig :)
Spänning var ordet :) Stay cool PelleH ...
Användarvisningsbild
av sidhabo
#270237
emwtur skrev:förtydligade lite i mitt tidigare inlägg
65 inlägg på ett dygn - måste vara någon form av rekordtråd det här
- ändå har vi inte diskuterat biltema ;-)

/emwtur
Ah , vi har ju fått alla möjliga bidrag ...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]