Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
vassle skrev:sådär då var besiktningen klar med ny 2a, bromsen ligger på vänster framhjul konstant, vad göra ?
sedan läcker det olja i hmm, hur ska man förklara det oljetråget vid bakaxeln, packningen är slut, motorn kan ju haverera så är det något man kan fixa själv och isf vilken packning.
anliggande broms - kolla på informationstråden
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=644
om inte kolven rör sig så är det oftast inte mycket att göra mer än att byta ok !

Läckage - fattar inte om det är motorn eller bakaxeln som läcker.
så länge du ser till att det finns olja i motorn så kommer inget litet läckage att haverera motorn.
samma gäller för bakaxeln och växellådan också.
enda som kan ta skada är om packboxen mot svänghjulet går, så kan kopplingslamellen bli så oljig att den kan behöva bytas.
/emwtur
av vassle
ursäkta för att jag var otydlig, har fixat bromsen nu, tog nån timme att smörja upp kolven men nu är det klart, och det som läcker är bakaxelkåpan, det läcker inte såpass att det droppar konstant utan mer att det är gegga kring packningen.
Användarvisningsbild
av emwtur
skulle säga att det finns många "kletiga" bakaxlar, kolla om du får loss nivåpluggen och se till att det finns olja så - och gör det regelbundet så är det bara att köra ,
naturligtvis går det byta packning - och är antagligen inte svårt eller dyrt !
/emwtur
av vassle
sådär, katten bytt och värdena var kanon och den gick igenom, köpte katten på biltema, men nu när jag står på tomgång och gasar upp till ungefär 2,5-3 tusen varv och släpper gasen så smäller det till lite smått i slutet ibland som ett mindre pistolskott, vad kan det vara, sedan sitter det nån typ av lock på katten som skrammlar, kan man ta bort det eller är det nödvändigt ?
Användarvisningsbild
av emwtur
locket ?
Måste vara värmeskölden du menar - skall inte skramla ! men bör sitta där så du inte smälter underredsmassan
/emwtur
av vassle
okej okej, då vet jag, det som smäller till lite smått när jag varvar upp då, vad kan det vara?
emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]