Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av EddieL
Hum... det låter fan inte bra detta. Skroten kanske är närmare än jag väntat mig... :(

Så fort man startar den så går den skit fint på tomgången, men så får man börjar gasa lite så är kompen totalt urusel.
Det värsta är att när man kommer upp i 70+ är att den ökar och börjar gå bra med gasen... :( :( :(
av EddieL
Kan meddela att bilen går som en klocka nu! :lol: :lol: :lol:

Tog bort fördelaren och vred den lite, sen drog jag på fördelarlocket... sedan startade jag, och då var det tamefan komp i den! :D
Det betyder alltså att du ställde tändningen?
Du kan ju har haft tur och träffat rätt utan att veta om det. Någon gång skall det också inträffa. :D Men för ordningens skull borde du kanske skaffa en stroboskoplampa och kontrollera att det blev rätt. Även om bilen går bra nu så kan det påverka bränsleförbrukning (höga CH-värden) eller tendenser till spikning. En stroboskoplampa kostar ~ 300 kr på bilprylvaruhusen. Dom personer som har en sådan brukar vara populära inom hobbybilkretsar och på arbetsplatser.
av EddieL
Okej! Får nog helt enkelt inköpa en sådan.
Kan meddela att bilen går mycket bättre än när jag köpte den.
Så mitt lilla misstag med kammen var nog inte helt förjävligt ändå.
Massa saker bytt, massa saker upptäckt och ännu mer saker som ska göras.
Den här bilen kommer rulla många mil till! :D
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]