- ons 17 aug 2022, 20:05
#1509060
Du kan ju lätt prova genom att koppla ur givaren till bakaxeln. Men jag tycker det låter som mätaren dock. Någonstans i mitt bakhuvud har jag dock ett minne av att tidiga 960 eller om det var 760 hade en separat omvandlare från 12 pulser/varv från bakaxeln till 48 pulser i mätarhuset
Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18

Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18