Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av slayer
Nu har jag gjort klart det sista och den går som en dröm :D Kopplade in relät till kupéfläkten idag och får tacka jaktviggen1 så mycket för hjälpen med relä och hur det ska kopplas. Har tyvärr inte fotat allt än men här kommer några fler bilder i alla fall. Bensinen tar den bak från tanken, man byter ut den stora gummislangen som är till påfyllningen och i den nya slangen finns det ett uttag på sidan som man sticker ner i plastslang i ner i tanken. Sen drar man en ny plastledning från tanken och fram till vänster sida av rambalken heter det väl? Där sätter man pumpen och sen drar man upp slangen i motorrummet och till värmaren. Ska ta foto sen om du vill ha? Vet inte om jag orkar fota vid tankarmaturen eftersom jag måste riva ut allt o skruva upp luckan där bak igen bara för att ta en bild.

Dragningen av avgasrör och använder en ljuddämpare från en webastovärmare då jag inte har någon till denna.
Bild
Vattenpumpen monterade jag på torpedväggen
Bild
Ska börja koppla elen
Bild
Bra kopplingsplint att ta 12v direkt från batteriet :D
Bild
Elen klar och fläkten går igång på läge 1 när värmaren startar :D
Bild
av slayer
Här är en bild på var jag fäste bensinpumpen också.
Bild

Nu är uret inställt på 06:00 får man se om bilen är varm o go när man kommer ut :D
av Rådlös
En fråga av rent allmänt intresse, jag skall inte göra någon installation. Hade donatorbilen gummislangar för bränslet hela vägen från tanken till värmaren? Sådana långa "raksträckor" borde väl egentligen vara metallrör, och gummislangar bara korta bitar i tvära böjar och som vibrationsdämpare?
Detta är bara en fundering från min sida, så jag vet inte hur reell frågeställningen är.
av slayer
jaktviggen1 Nej om du läser mitt inlägg oven så ser du ;) Bensinen tar den bak från tanken, man byter ut den stora gummislangen som är till påfyllningen och i den nya slangen finns det ett uttag på sidan som man sticker ner i plastslang i ner i tanken.

Rådlös Nej det är en hård plastslang man drar brevid orginal soppaledning, är bara en kort bit gummislang vid kopplingarna mellan pump o så.
Användarvisningsbild
av päpplet
kom precis på att jag har ju faktiskt bensinvärmare i min blåa automat. Satt den äldre modellen av värmare som både värmde vatten och luft och den blev utkastad när den inte fungerade så där kan jag nog sno bensinslangen :)
av slayer
Härligt :D Nästa grej jag måste klura ut är ju fjärrstart och helst via mobil :D
av Pxu
Har 091:or i båda 965 och är enormt nöjd! Förutom att tiduret bara går till 24 timmar...nån som vet om det finns nåt längre typ 48 el 72 tim, annars låter det där med fjärrstart via telefon mumma!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]