Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
Det är nästan säkert din glödtråds-vakt. Det är punkten där hel- och halv-ljus är uppdelat. Så eftersom helljuset funkar är övriga kopplingar ok.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jaså? 115 är vakten, gul/vit kabel från spaken delar sig i den till grön och grön/vit som matar säkringarna.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Sparkz skrev:Jaså? 115 är vakten, gul/vit kabel från spaken delar sig i den till grön och grön/vit som matar säkringarna.
Javisst ja, 115 var ju uppenbart tvunget att vara markerat som icke bold och med mindre font size ... he he. :roll:
Men när man väl fattar så var den ju givande ...
Användarvisningsbild
av emwtur
enligt schemat så är det ju bara hel/halvljusomkopplaren och glödtrådsvakten som skiljer hel och halvljus från varandra .
varför glödtrådsvakten brinner ?
antagligen är väl vanligaste orsaken att någon sätter i 90w halvljus lampor :*O/
/emwtur
Användarvisningsbild
av PelleH
Har du kollat upp den stora gröna runda säkringen som sitter bakom flatsäkringarna? Den har säkert något fint namn säkringen kanske någon som fattar vilken jag pratar om :) Har för mig att den var grön iaf. Där hade jag mitt fel. Hade blivit en kortis där. Fick ta i för kung o fosterland för den hade smält samman :D Men jag bytte den så då fungerade de igen. Skulle kunna gissa på att du har de felet.
Användarvisningsbild
av sidhabo
PelleH skrev:Har du kollat upp den stora gröna runda säkringen som sitter bakom flatsäkringarna? Den har säkert något fint namn säkringen kanske någon som fattar vilken jag pratar om :) Har för mig att den var grön iaf. Där hade jag mitt fel. Hade blivit en kortis där. Fick ta i för kung o fosterland för den hade smält samman :D Men jag bytte den så då fungerade de igen. Skulle kunna gissa på att du har de felet.
Jaha och menar du att denna säkring ENBART skulle var för halvljustet ?? Verkar inte troligt ...
Användarvisningsbild
av PelleH
Kom inte på namnet så det fick bli säkring :) Som de låter hade jag samma fel som overdrive. Så det skadar inte och byta sanbbt med någon polare som jag gjorde. Och är de så att den sitter fast så som sagt då har det blivit en kortis. Jag vet inte riktigt vad den gör för halv ljuset men kolla upp det. Jag tror starkt på det iaf :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]