Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bettan
MoteX740 skrev:okej har haft den fördelare och gjort rent men den beter sig lika dant iallafal...
Ska köpa ny impulsgivare, är det samma som vevaxellägesgivare på mekonomen ?
vevaxellägesgivare/impulsgivare/svänghjulsgivare... kärt barn har många namn
Tjenixen här igen då !

Nu går Bilfan, iallafal ett litet tag hoppas jag ! :)

Köppte nytt Fördelarlock, Rotor, Tändkablar och Tändstift på biltema Och en ny impulsgivare på Mekonomen, sen hoppade bilfan igång ! :D Kan säga att det va impullsgivaren som va pajjko, kabeln till den va helt söndersmält på ett ställe :S

Bild
MoteX740 skrev:Tjenixen här igen då !

Nu går Bilfan, iallafal ett litet tag hoppas jag ! :)

Köppte nytt Fördelarlock, Rotor, Tändkablar och Tändstift på biltema Och en ny impulsgivare på Mekonomen, sen hoppade bilfan igång ! :D Kan säga att det va impullsgivaren som va pajjko, kabeln till den va helt söndersmält på ett ställe :S
Grattis MoteX , nu kommer den att gå för evigt :-DD
Hej MoteX740!

Kul att du hittade felet.
Jag tycker det är föredömligt av dig att göra ett tilläg i rubriken med ordet *Fixat* nu när Bilfan går.
Nu vet alla som har lämnat tips att felet är borta. Bilen OK.

Lennart 960
Utan bettans inlägg där så hade jag nog aldrig gissat på impullsgivaren :P trodde det va en sak som antingen funkade eller inte funkade! :)

Supertack till alla som har hjälpt till! :P :P
hejsan, har exakt det problemet du hade!
jag har bytt tändstift, tändkablar, och gjort rent fördelaren och den är går precis som din gjorde när den var kall, alltså på 3 cylindrar och hostar ibland.. Men när man får igång han och har haft han igång en stund så går han fint..
Ska jag testa att byta impulsgivaren ?
Du kan lyfta upp bilen och gå under den och se om det är synliga skador på impulsgivaren. Ibland är det glapp,skavskador,sprickor och sånt man ser direkt och då är det bara att byta. Men ibland är det inte så synligt att den är skadad. Men då kan du ändå byta och testa om du klarar av att göra det jobbet själv. En impulsgivare kostar inte mer än 2-3 hundra lappar på Mekonomen eller på Skruvat.se,och en begagnad från skroten är ännu billigare. Så det blir inte dyrt om du gör det själv.
sicnarf skrev:Du kan lyfta upp bilen och gå under den och se om det är synliga skador på impulsgivaren. Ibland är det glapp,skavskador,sprickor och sånt man ser direkt och då är det bara att byta. Men ibland är det inte så synligt att den är skadad. Men då kan du ändå byta och testa om du klarar av att göra det jobbet själv. En impulsgivare kostar inte mer än 2-3 hundra lappar på Mekonomen eller på Skruvat.se,och en begagnad från skroten är ännu billigare. Så det blir inte dyrt om du gör det själv.
Tack, men nu är det ju så att impulsgivaren sitter ovan på svänghjulet väll ? Ska testa att byta lambasonden ( stavning).. Underbart att du har skrivit "fixat" i rubriken också! :-)-)
Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/regeri[…]

Äntligen fått tillbaka min bil, inte f&[…]

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]