Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bmw520
igelkottar skrev:När det inte blir gnista på 2 och 3 så kan det nästan bara vara
1. Tändkablarna
2. Fördelarlocket
3. Slutsteget
slutsteget????????? er inte d til spridarna då????? etter koplingsskjema så har d inte nåt med tenningen at gjøra :???: eller hur??
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nä, Motoronic har inget slutsteg till tändningen, styrenheten driver tändspolen direkt. EZ-systemen har ett slutsteg på innerskärmen.

Men annars rätt, allt måste ju vara riktigt från spolen till locket. Kolla locket igen.
av bmw520
Sparkz skrev:Nä, Motoronic har inget slutsteg till tändningen, styrenheten driver tändspolen direkt. EZ-systemen har ett slutsteg på innerskärmen.

Men annars rätt, allt måste ju vara riktigt från spolen till locket. Kolla locket igen.
Va d jeg menade ja :wink: at motronic inte hadde slutsteg til tenningen.
ALT er kollat :( och er nytt :wink:
Nu kjøper jag LH2,4 orkar inte mer med detta nu :(
av Hemulen
Hej.Skumt fel.Tryckt i rotorn rätt?Satt tändkablarna rätt?Provat olika stift?Enda jag kan tänka på är kamremmen,kan ju ha hoppat.Ge inte upp nu!Kul om problemet blir löst.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Slutsteg är det ju, men inbyggt i styrenheten...
Kan det vara något med den, så att den bara orkar varannan gnista...? Långsökt, men ändå. Sätt en provlampa över spolen och försök se om den blinkar varje gång den ska tända. Eller en tändinställningslampa, men sätt klämman över kabeln från spolen så du får med alla gnistor och inte bara ettan.
av bmw520
Hemulen skrev:Hej.Skumt fel.Tryckt i rotorn rätt?Satt tändkablarna rätt?Provat olika stift?Enda jag kan tänka på är kamremmen,kan ju ha hoppat.Ge inte upp nu!Kul om problemet blir löst.
ALT er kollat :( nej, vil inte ge mig, men nu har jag holdt på i 3-4 mnd, bli så trøtt på skiten nu :evil: ska titta på d lite till, men jag gir mej snart nu.
har kjøpt LH2,4 til bilen.
tackar før linken, men jag har orginal verkstad hanbok från volvo, veldig bra bok :wink: har gjort alt etter punkt og prikke dær :wink: , men skal prova d sier her, så får vi se da :wink:
litt OT, huff blir mye norsk svensk her nå :( er for lenge siden jeg bodde i sverige nå :wink:
Senast redigerad av 1 bmw520, redigerad totalt 0 gånger.
av bmw520
Sparkz skrev:Slutsteg är det ju, men inbyggt i styrenheten...
Kan det vara något med den, så att den bara orkar varannan gnista...? Långsökt, men ändå. Sätt en provlampa över spolen och försök se om den blinkar varje gång den ska tända. Eller en tändinställningslampa, men sätt klämman över kabeln från spolen så du får med alla gnistor och inte bara ettan.
tenkte å prova detta før jag gir mej ja, men jeg har provat ny styrenhet ochså :???: men skal prova detta :)
av bmw520
vel, jeg klarte ikke å lavære å feilsøke litt til, vil egentlig finne ut feilen, nå har jeg iværtfall funnet ut at motronicen er i orden, alt er i skjønneste iorden til coilen, så d er noe feil i fordeleren, lokket og rotor er nytt, har også ohm`et dem, men er iorden, like forbanna tenner d ikke fra kablene til syl 2 og 3 bytter jeg kablene til syl 1 eller 4, da funker d, så d ligger i fordeleren, fatter ikke dette altså :?: :???:
av Hemulen
Hej. Kollade du tipset du fick från "Sparkz"? Remmen sitter rätt? Tänkte på en sak,tittar man på ditt första inlägg så måste ju bilen gått på mer än två cylindrar eller hur? Du har kanske byggt in ett nytt fel med grejorna du satt dit om du inte skiftade tillbaks till dom gamla efter test? Går det att förväxla kablarna till svänghjulsgivarna?Lite att fundera på i Norge!

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]