- sön 02 mar 2025, 14:16
Än är det inte över. Kanske blir tvungen att riva hela instrumentbrädan, hoppas inte. Kabeln till back ljuskontakten gick av. mycket riktigt är den helt sönder ärgad och jag behöver byta hela. för det skulle jag behöva få bort förarsidans plast del på mittkonsolen. Måste jag riva hela instrument panelen eller har dom tänkt till som på saaben där mitt panelen kan tas bort på 5 sekunder, 2 om det är bråttom? Den verkar sitta hårt och stabilt.
Kabeln underifrån, skalade men det är ärg i hela kabeln, kände att den gråa dessutom mer eller mindre är helt av längre upp på ett ställe. Samma på soppa pumpen jag bytte för några år sedan. I bilen sett från passagerarsidan, ringat in där jag tror kabeln går ut. dessvärre är plast sidan på förar plasten helt i vägen. Varför ligger det, tror jag hittat 5-6 kontakter med kablar som inte går någonstans ned tryckta på sidorna? Eller ja på ena sidan där det bara är tomma kontakter. Så vad behöver jag riva för att få bort den plast sidan. Den där lås ringen var ett helvete att få på plats igen så gör ni detta ta INTE bort den. Ni blir tvungna att ta ut hela hylsan(som är fast rostad) och rengöra den mycket grundligt. Att ta ut växel spaken i kupen är både snabbt och enkelt.
Kabeln underifrån, skalade men det är ärg i hela kabeln, kände att den gråa dessutom mer eller mindre är helt av längre upp på ett ställe. Samma på soppa pumpen jag bytte för några år sedan. I bilen sett från passagerarsidan, ringat in där jag tror kabeln går ut. dessvärre är plast sidan på förar plasten helt i vägen. Varför ligger det, tror jag hittat 5-6 kontakter med kablar som inte går någonstans ned tryckta på sidorna? Eller ja på ena sidan där det bara är tomma kontakter. Så vad behöver jag riva för att få bort den plast sidan. Den där lås ringen var ett helvete att få på plats igen så gör ni detta ta INTE bort den. Ni blir tvungna att ta ut hela hylsan(som är fast rostad) och rengöra den mycket grundligt. Att ta ut växel spaken i kupen är både snabbt och enkelt.
Volvo 740 GLE -89 = Fin bilen
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw