Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av abel1
Ja är b230f med lh2.4i insprutning så fel läge är de inte. Och lock, rotor, tändspole och tändstift är nybytt. Dock inte tändkablarna dom har jag inte bytt. Men har dubbel kollat att dom är rätt kopplade... kan btr på fuelrailen göra så den får för lite bränsle? Bytte hela fuelrailen för inte så länge sen då den gamla började läcka i en anslutning hade spruckit i metallen.
av mange240
abel1 skrev: sön 27 dec 2020, 21:31 Ja är b230f med lh2.4i insprutning så fel läge är de inte. Och lock, rotor, tändspole och tändstift är nybytt. Dock inte tändkablarna dom har jag inte bytt. Men har dubbel kollat att dom är rätt kopplade... kan btr på fuelrailen göra så den får för lite bränsle? Bytte hela fuelrailen för inte så länge sen då den gamla började läcka i en anslutning hade spruckit i metallen.
Kamvinkeln kan mycket väl bli fel, kontrollera märkningen. :nerd:
av abel1
Menar du kamremmen? Har kollat märkningen och den står rätt.... men kollat fel koder och har en 1-2-3 kod som betyder vattentemperaturgivare. Men kan väll inte gå så dåligt pga den??
av mange240
abel1 skrev: sön 27 dec 2020, 23:01 Menar du kamremmen? Har kollat märkningen och den står rätt.... men kollat fel koder och har en 1-2-3 kod som betyder vattentemperaturgivare. Men kan väll inte gå så dåligt pga den??
Ja, jo de kan den. Hur mår du själv om du går ut med vinterkläder en högsommardag? Eller i badbyxor mitt i vintern? Motorstyrenheten litar ju på den sensorn :nerd:
av abel1
Nu verkar jag hittar felet....bytte tändkabel mellan fördelare och tändspole och bilen går som den ska :-) :-) :-) tänk att de var ett sånt enkelt fel....och allt som jag testat och bytt utan resultat. Dock var de väll på tiden o få byta alla ändå... tack så mycket för all hjälp och tips.
Mvh Anders

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Tack skall ni ha! Tror precis som ni att bussninga[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]