Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Fick loss den till slut. Måste man hitta en exakt likadan eller går det bra med liknande om det är från samma motor b230f? Den jag har tar dom runt 2000kr på skroten för.
Senast redigerad av 1 740gle, redigerad totalt 0 gånger.
Det sitter plastlock över skruvarna till listen på insidan tröskellådan, det räcker att ta bort den första skruven. Lossa även tätningslisten till dörren från vindrutan och neråt så kan du "trä ut" nederkanten på plasten på sidan. Det är lättare om du tar bort plasten under hadskfacket, men det går utan. Det sitter inga skruvar till sidoplasten (på min i alla fall) utan det sitter ett clips som kan sitta ganska hårt
Har öppnat upp och kommer åt bränsleboxen hittar bara en special skruv i nederkant till nån skyddskåpa till boxen, ovanför verkar bökigt att komma åt. Är det numret på den rosa ettiketten man ska jämföra mot en annan box?
Fick loss den till slut. Måste man hitta en exakt likadan eller går det bra med liknande om det är från samma motor b230f? Den jag har tar dom runt 2000kr på skroten för.
Senast redigerad av 1 740gle, redigerad totalt 0 gånger.
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?