Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
Olle69 det har varit några kamremsbyten på dessa, är väl bara 4000 mil på -91:or?
av Olle69
frasse4 skrev:Olle69 det har varit några kamremsbyten på dessa, är väl bara 4000 mil på -91:or?
4500mil
Jo,några byten har hunnits medMen de är så lätta att byta att det är ett rent nöje.
Då kan man passa på att göra rent lite samtidigt. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Å andra sidan är jag ganska säker på att det är original avgassystem som sitter på, så där har jag sluppit lindrigt undan

Jag köpte bilen vid 18000mil och det var inte nytt då och jag har aldrig bytt
av Olle69
Nexus skrev:Kommer dröja många herrans år innan massproducerade bilar i 700/900 klassen stiger i värde :roll:
Det är nog sant gällande standardmodeller. Med lyxbilar a kommer nog öka lite fortare. Har sett fina lågmils-bilar som de vill ha 100.000kr för
Jag tror inte de får det, men de lär få bra mycket mer än för en i bruksskick
Fast i ärlighetens namn är det inget jag bryr mig om
Jag är bara nöjd med bilen och har inga planer på att byta till nyare
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
Gränges skrev:Mitt livsmål är att gå i graven utan att ha en framhjulsdriven Volvo :D

Kanske därför jag har tre 98:or 8)
men då har ju du till dina barn och barnbarn också :-)-) :wink:
av Gränges
jepp! orolig emellertid för 945 Classic -98 som gått 53000 mil men topplocket o packningen är nyrenoverat så litar på 944 Turbo -98 23000 mil o nyinköpet 945 Turbo -98 22000 mil...

Det SKA GÅ! :D
Användarvisningsbild
av 800serien
Perra83 skrev:Vad är tjusningen med en så gammal bil, gillar ni inte ny teknik?
Bara för att man kör en äldre bil behöver man ju inte ogilla ny teknik. Jag rullar i en äldre Volvo från 90-talet(dock ingen 700/900) men jag har, tro det eller ej ett rätt stort intresse för nya saker som t.ex hemelektronik.

Tjusningen med gamla Volvos är hållbarheten, pålitligheten och att dom är otroligt billiga att hålla igång.

Jag anser att på vanliga bruksbilar har det blivit alldeles för mycket av det goda(elektronik). Sedan tycker jag det är lite sjukt hur folk köper nya bilar hela tiden, gått till rejäl överdrift.

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]