Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det ska ju finnas fyra anslutningar: Påfyllning, matningsledning (till motorn), returledning (från motorn) och avluftning. Menar du att den har fem?

Vad finns på baksidan av den femte anslutningen? Det enda jag kan komma på är väl om man anslutit bränslevärmare (bensindriven kupévärmare), jag vet inte hur man brukar ansluta dem till bränsletanken.
Du efter 12h mekande så såg jag först det när den var monterad. Den har 4 anslutningar. Stor tjock (påfyllning), nästa som sitter under pilen, den med vinklad kontakt med slang som går åt höger samt en som är mitt emot den andra som är precis under pilen.

Tänkte också det kunde vara bränslevärmare. Ska googla runt lite. Får ta och plugga den så länge.
Du efter 12h mekande så såg jag först det när den var monterad. Den har 4 anslutningar. Stor tjock (påfyllning), nästa som sitter under pilen, den med vinklad kontakt med slang som går åt höger samt en som är mitt emot den andra som är precis under pilen.

Tänkte också det kunde vara bränslevärmare. Ska googla runt lite. Får ta och plugga den så länge.
Hmm. 117 oHm vid ca 20 liter soppa. Får nog ta och kolla kopplingarna till armaturen i morgon. Kollade om soppan flög ut och ned på marken när jag tankade men icke.. Men aja, dubbelkolla. Kan ju vara flottören som fastnat igen...

ska öppna upp min gamla armatur i morgon och se om man kan få den flottören att röra på sig med så har man den i reserv.. Känns så där o köra med ett extra rör med (Som ska pluggas igen ja).. Är väl bränslevärmaren men ja..

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]