Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dallaz
Låter exakt som problemet jag hade på min 745 -88. Jag testa i stort sätt allt du testade det. Sen bytte jag insugspackning och den har aldrig krånglat efter det. Det va enbart lite lite lite tjuvluft där men det gjorde mycket :)
av sicnarf
Ja visst Dallaz, men den här killen har problem med starten också. Så jag tror inte det är insugspackningen. Det kan testas med startspray vid tomgång för att kolla om det är så.
av Pyrolys
Hallå

All jord rengjort och bytt spridarrelät nu. Hittade ett på skroten. 50 A dock, men de skall väl inte vara någon fara? Värre om de tvärtom va? Bilen verkar hittills funka med detta relä. Men jag har blivit lurad förr. Avvaktar med förhoppning
av Harleyman1
Pyrolys skrev:Okej, låter rimligt. Ska kolla upp det.
Är det Rex/Regina bränslesystem på den? (sitter ingen pump under bilen bara ett bränslefilter!)
Det var vanligt att pumpen gav upp på dessa! Dom var också lite kinkiga med originalstift, tändkablar
och fördelarlock rotor! hade en kund som monterat mekonomens alla dessa prylar, och bilen startade
inte när det blev höst och fuktigare ute. Monterade nya Volvo grejer och bilen startade och har aldrig
krånglat med det sedan! Kolla så att gnistan är stark och klarblå, brukar inte vara fallet med eftermarknadsdelar!!!
Finns även olika färger på tempgivaren till bränslet måste vara rätt! (svart och gråblå tror jag det var)
Glöm inte impulsgivaren som också bytes ofta, fast då borde den inte starta på startgas med andra ord ett bränslefel
Backventilen till bränslesystemet sitter i den nippel du flyttar över när du byte bränslefilter, skall hålla trycket i 20 min
efter man stängt av bilen!!! Kallstartsventilen fungerar ej som den ska!? sitter under insuget
good luck!!
av Pyrolys
Hej alla!

Har kört cirka 30 mil utan fel nu. Lite små rycking gång någon enstaka, men startar fint nu. Spridarrelät var nog boven!! Tusen tack för alla tips och råd! Ovärderligt
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]