Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SA4AQS
Jag kopierar hit länkarna från din andra tråd så att dom är lätta att hitta om någon annan söker information.

Mycket bra fakta vid fyllning av HR12 (50% R290,50% R600a) tex fyllnadsvikt för de flesta bilar inklusive Volvo hittas i hychill's manual och allmänt bra att veta om bil ac anläggningar i Haynes Techbook Automotive Heating and Conditioning.
Användarvisningsbild
av lennarte
Attarns vad denna tråd kommit långt bak. Har kollat i "närområdet" efter en kondensor, men icke. En jobbarkompis är bekant med ägaren till en stor Volvoskrot i Göteborgs området och varit "och hälsat på" honom och tog upp frågan, samma svar som jag fick innan, "vi tar inte vara på sådant. Så är det någon av er "som vet något" skicka gärna ett mail om det. 1000.- för en "gammal" kondensor tycket jag är lite magstarkt när en ny kostar 1500.- på Skruvat. Händet inget, så blir det nog en från Skruvat i sommar.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
SA4AQS skrev:Jag hade också hål i min kondensor, hittade en sida där dom kostade mellan ca 1030-1200kr st
För en ny...? ?:-/
Användarvisningsbild
av lennarte
SA4AQS skrev:Ja, jag hittade sidan igen http://www.mister-auto.se sen undrar jag om det är moms inräknat i priset men det tror jag.
Beställt... :lol:
1550:- ink. frakt och moms för både kondensor och torkfilter. Nu blir det kanske en cool sommar i alla fall :roll:

Tack för tipset

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
Du kan kanske vänta tills vi vet om jag får något :roll: . Dom lovade leverans inom 3 - 5 dagar. räknat från måndag då, tror jag. Dom hade 2 modeller till min (till och med -89), den andra var större (för sydligare nejder, Skåne?) men fästena till rören såg likadant ut. Den jag beställde såg likadan ut som den jag har

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
lennarte skrev:Du kan kanske vänta tills vi vet om jag får något :roll: .
Tji den.
Dom kunde inte leverera den. Visste inte om den över huvud taget "komer hem" igen. Men dom har ritning och bilder på kondensor'n så jag kunde jänmföra med andra. Lite bockade plåtar och liknande så ska det passa både från 760 och tidiga 940 modeller. Kanske t.o.m 740 -90 och uppåt också passar, men den är större. Anslutningarna till kondensorn ser i alla fall likadana ut (på bilden i alla fall) Någon av er kanske vet mer? Jag vet i alla fall ner nu än jag gjorde igår.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
lennarte skrev: Du kan kanske vänta tills vi vet om jag får något .
lennarte skrev: Tji den.
Dom kunde inte leverera den. Visste inte om den över huvud taget "komer hem" igen. Men dom har ritning och bilder på kondensor'n så jag kunde jänmföra med andra
Kollade med http://www.reservdelar24.se/ Dom kunde inte heller leverera eller få fram någon leveranstid :evil: Har semester nu så jag ska kolla runt lite mer på begagnat. Handlade på http://www.envirosafe.se (någon på forumet skrev om det). Köpte gas, torkmedel och olja (till AC-n). Så nu är det bara kondensorn som fattas

Mvh
Lennart
Volvo som inte startar.

Kom ock tänka på en sak. Vissa 2/300 mo[…]

Norr om Steinkjer i Norge passerades 25000 mil ida[…]

blev ju riktigt bra där! dom glänsar so[…]

Igår vart det tvätt av bilen IMG_937[…]