Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

MaulinR93 skrev:
emwtur skrev:om du kör i typ 90 och stänger av motorn ?
- då slutar ju servon fungera , drar den fortfarande höger?

paraplybussningarna - hur är dom ?
gjorde underverk att byta dom på min gamla 945:a
stabilare framvagn på alla sätt !
Smart, ska prova göra det! :P Paraplybussningarna? Aldrig hört om jag ska vara ärlig haha 8) 8)
Kollat att stänga av motorn än? Glöm i så fall inte att frikoppla, annars fungerat servon ändå.
Paraplybussningar?? Har inte hört det förut, men det måste vara dom bussningarna som sitter precis innanför spindelleden i nedre bärarmen på staget som går snett bakåt mot rambalken.

Mvh
Lennart
paraplybussning ?
EB-599F på bilden http://www.kgtrimning.com/buss900std.htm
håller fast hjulet "framåt-bakåt" - gjorde underverk på min 940 - framförallt slutade den dra åt sidan när jag bromsade, innan kunde den dra ömsom lite höger och lite vänster.

men som sagt - det kan vara däcken också - frugans 850 drog höger som attan - kollade allt i framvagnen - hittat nada, men när vinterdäcken kom på så försvann det, kommer att lägga bakhjulen fram på den nu !
emwtur skrev:paraplybussning ?
håller fast hjulet "framåt-bakåt" - gjorde underverk på min 940 - framförallt slutade den dra åt sidan när jag bromsade, innan kunde den dra ömsom lite höger och lite vänster.
Jo, det är dom jag menar. Dom ser verkligen ut som "paraplyer" på 740 modellen. Ser mer ut som "vanliga" bussninga på den bilden. Men oj vilken skillnad det blev när jag bytte dom. Det "rycke till" i ratten ömsom till höger, ömsom åt vänster när jag nuddade bromsen innan jag bytte dom

Mvh
Lennart
Senast redigerad av 2 lennarte, redigerad totalt 0 gång.
Hehe, hade helt glömt denna tråd..
Nu har 740in fått stå sen April, köpte mig en V70-99 :D Men iallafall, problemet har kvarstått de gånger jag vart ute och rastat den.

Bytte däck på den nu för att jag ska köra med den i vinter, muttrarna satt som heeeeelvete, men det verkar som den fick sig en kyss den behövde när skiten släppte, för den drar inte höger längre! :D Dock... Kom andra problem. :P Efter ca 15mils körning klonkar det från höger framhjul när jag svänger höger. Eller typ "Kluck kluck kluck". Funderade på hjullager, kanske det som varit problemet hela tiden?
Ska kolla närmre på det imorgon, är det någon som läser och har någon idé så skriv gärna! :)

Vad kör du nu då? :-) Har haft en Tes[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]