Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

dalle76 skrev:kanske inte är problemet men kolla jordningen av spridara (sitter 2 stycken på insugsgrenröret ) har haft det problemet på 2 st 740 med regina systemet bilarna gick som en påse nötter inga felkoder .Stannade mm.Det var ärjigt som satan 2 ringkabelskor under varsinn bult gör rent och hoppas på det bästa lycka till
Ska kolla jordningarna på måndag, ett tips värd att kolla upp. Misstänker att jag en spridare som läcker, när bilen stått några dagar så går den fett första sekunderna o går ojämnt.
Lånar tråden lite om de går bra.
Har en Volvo 940 GL som jag anar att katalysatorn är dålig på, ryker vitt när den är varm och kom precis igenom avgastestet på bilprovningen i vintras.
Har fått byta katalysator 2 gånger på en annan bil jag hade men då började de skramla nåt förbannat.
Funkar scottykilmers tips? Slänga i katalysatorn i ett bad med diskmedel.

Tackar på förhand.
Har kollar jordanslutningarna vid insuget, inget fel på dom. Däremot lutar det mer o mer åt att kat:en har täppt igen, det kommer ett dovt påtagligt ljud när man kör full gas på 4:an. Har en 740 till och den låter inte lika och varvar ur som den ska....

Är biltemas modellanpassade kat ett bra köp, 1599kr ? Är den "bolt-on" utan svetsning?
Behövs nog även 2 st uppsättningar flänsar med bultar, artnr: 98009, då bultarna håller på att rosta av?
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]