Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Priset är väl räknat på både belägg och jobbet eller? Sedan är väl auktoriserad Volvoverkstad tvungna att byta bultarna till glid-
pinnarna med, eftersom dom har en kladd gänglåsning på sig, och som då är förbrukade när man lossat dom? Sedan tillkommer
monteringssats bak. Detta lämnar väl en 1100kr kvar för själva arbetet? Kan säkert stämma...
Ja, både belägg och jobbet...Inget mer om jag fattade rätt...Jag kontaktade en verkstan här i Örebro och här är prisförslaget jag fick :

"Hej igen det finns lite olika delar beronde om du har ABSbromsar på din bil men här kommer ett pris förslag
Bromsar fram
Bromsbelägg ej ABS 397 kr
Bromsbelägg för abs 430 kr
Monteringssats bromsbelägg 230 kr
Bromsskivor ej abs 699 kr st
Bromsskivor för abs 714 kr st
Arbetskostnad 815
Bromsar bak
Bromsbelägg bak 228 kr
Montsats belägg 83 kr
Bromsskivor bak 339 kr st
Arbete inkl justering av handbroms 935 kr
Alla priser inkl moms
Samt att jag vill kunna göra en kontroll på din bil för att veta om allt behövs repareras
Mvh"

Låter det rimligt??
1585:- för bakhjulen om jag räknat rätt.
Denna offert låter för billigt för att vara från Volvo.
Är det en mindre privat verkstad är delarna förmodligen av pirattillverkning alltså ej Volvo orginal.
Men ska du sälja bilen kan ju detta vara ett alternativ.

Det som ev. kan tillkomma är ju bromsok handbromsbackar och bromssköld.

//tuxedo
Ja, precis! Det är en mindre privat verkstad. Han skulle kolla bromsarna och fixa det som behövs. Jag ska åka dit i veckan och får se vad han anser det som akut. Min bromsok ser ut som att den har blivit förstenat :) Så oket ska också bytas kanske...Men men , får se...Tack Tuxedo :)

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]