Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Dra av returslangen på btr:en och sätt på en lång slang på btr:en o andra änden i en flaska sen kör på starten
om btr:en funkar så ska det komma bensin från slangen 1-liter på en minut om ja minns rätt kan ha fel :???:
kommer där ingen bensin från b-regulatorn så öppnar den inte o då trycker den in soppan i cylindrarna.
Den funkade inte på min gamla 740 90a så den dränkte tändstiften.

Mvh/Roger :)
lilleman skrev:Dra av returslangen på btr:en och sätt på en lång slang på btr:en o andra änden i en flaska sen kör på starten
om btr:en funkar så ska det komma bensin från slangen 1-liter på en minut om ja minns rätt kan ha fel :???:
kommer där ingen bensin från b-regulatorn så öppnar den inte o då trycker den in soppan i cylindrarna.
Den funkade inte på min gamla 740 90a så den dränkte tändstiften.

Mvh/Roger :)
okej ska testa detta, återkommer med resultatet.
drog bort returen idag körde på startmotorn två gånger i 15 sekunders intervall, jag skulle tro att det blev ca 2-3 dl bränsle jag fick fram. jag sa göra om det när jag har mer tid på mig och en längre slang blev en massa bränslesöl. eller ska man chansa å beställa en ny?
att den surar ner sig låter som tempgivaren till bräsnle/tändboxen. tror det är till bränsle boxen som sköter kallstarten är denna dum i huvudet(trasig) så får du änder ingen kallstartsfunktion alls eller så får den på tok för mycket.

Mvh Anders
Har bytt både bränsleboxen och den tempgivaren redan, ska ju i så fall vara om det är ngt med kablaget dit. I och med att jag redan bytt bränsle boxen lurar jag ju på om de kan bli bättre av byta tändningsboxen. Felet uppkom ju efter att de blivit använt en booster, tyvärr kan man ju bränna en box ganska fort då.
:roll:
Läste tillbaka i tråden att du byt bränsleboxen? mot en annan med ett annat numer! (N)
Det lär ju skall vara samma numer på boxen när du byter ut denna? Det gäller ju även tänd boxen.

Kollat så motorns jord är riktigt?
Det stämmer bra jag bytte till en bränsle box med nummer 962 original sitter det en 563 box där. men jag forskade lite i ämnet före bytet och konstaterade att de skulle fungera, vilket det även gjorde då bilfan faktiskt gick igång var ut och körde den med den boxen gick utmärkt tills man stängde av och skulle starta igen. den stora skillnaden på boxarna som jag förstått det är att parametern för kallstarten skiljer då den numera ska gå via spridarna. Istället för den ordinarie kallstartsventilen. Den tändbox jag tänkt byta till är en så kallad guldbox då det bytet ska fungera enligt vad jag läst. jag hittade en lista med vilka boxar som matchade vilka. Det var boxarna efter 96 har jag för mig som inte fungerade då de har en inbyggd startspärr. I övrigt har jag för mig att de skulle fungera nästan oavsett hur man än mixade. Det var ac, automatlåda och övrig kringutrustning som styrde vilken box som hamnade i vilken bil, som jag fattat det hela. Men jag vet inte, är ju bara antaganden. Jorden tror jag var bland de första jag kollade, är trots allt 1,5år sen de började :( MVH mange240
SA4AQS skrev:Bränsle trycks regulatorn på brorsans 940 började läcka i vakum slangen så hela insuget blev bensin fyllt, där har du något att titta på som skulle kunna vara en möjlig orsak.
jag har en ny begagnad från en 940ltt som jag ska montera, men är det inte den kan det ju inte vara så mycket annat än boxen till tändningen ??:-/
Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]