Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har du kollat felkoder?

Hade själv problem med min 740 för länge sedan med att den inte ville starta fast motorn gick runt, och ibland startade den men gick halvtaskigt och dog efter 100 m. I sista ändan visade det sig vara lh-lådan som gett upp (eller kopplingarna däromkring, var ej jag som bytte låda). Minns att det ej gick att utläsa felkoder, varför jag kom in på spåret att felet hade med lh-lådan att göra. Kan alltså vara värt att kolla att den fungerar som den ska (och att det inte är nåt glapp i kontakterna till den).
Har du kollat det s.k. spridarreläet som sitter på expansionskärlet?

Mvh GK
För att det nu inte ska uppstå några missförstånd...

Stämmer det att motorn inte alls reagerar på startgas (d.v.s. inte ens tänder till någon/några sekund(er)?

Om så är fallet, så bör man i första hand titta på bilens tändsystem.
Om du nu kollat med startgas, var sprutade du in den. Ett bra sätt är att dra bort en lämplig vakuumslang från spjällhuset, plugga slangen och sedan sprutar du startgasen direkt i spjällhuset.

Mvh GK
Ska testa igen med startgas. Har bytt ut nu hela tändsystemmet i den och den startar ändå inte. Har hunnit 0 ställa en volvo expert nu undertiden jag har hållt på med denna.
Nu efter 2 månader efter felsökning, gissa om jag är .less?
Har mät upp nu och den får ström till fördelaren men den ger ingen gnista. Ska byta kablarna och tändstiften igen för att se om det löser sig.
Ang startgas så har jag inte testat det pga att de känns onödigt när den inte har gnista.
AudiRaacing skrev:Har mät upp nu och den får ström till fördelaren men den ger ingen gnista. Ska byta kablarna och tändstiften igen för att se om det löser sig.
Ang startgas så har jag inte testat det pga att de känns onödigt när den inte har gnista.
Får ni gnista om ni sätter ett stift på kabeln från tändspolen? Funkar hallgivaren som den ska.

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]

Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]