Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chickwheels
timor skrev:Du har gnista ?, får du fram nå bränsle ?

Gnista på alla tändstift, gnista på alla kabelplatser från fördelarlock, gnista på alla kablar utom en av dem. den ligger vid kylaren och skäms.

ang bränsle så frågade jag i en av mina inlägg innan vilken SLANG det är man tar loss o kollar om de kommer fram bränsle.
Senast redigerad av 1 chickwheels, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av chickwheels
timor skrev:Du har gnista ?, får du fram nå bränsle ?
spanade in "dig" lite os åg detta... "Tips!. Lita inte allt för mycket på det jag säger då det gäller problemlösning på bilar.
"... HMMMMMMMmmmmmmmmmm ??? :twisted: :twisted: :twisted: :roll: :-O)
Användarvisningsbild
av timor
Ja, och du bör ta det på fullaste allvar. Är helt ny då det gäller mekande, men det är kul att spåna... :D Mina problem brukar oftast ewmtur lösa :lol:
Användarvisningsbild
av chickwheels
timor skrev:Ja, och du bör ta det på fullaste allvar. Är helt ny då det gäller mekande, men det är kul att spåna... :D Mina problem brukar oftast ewmtur lösa :lol:
haha, ja bara jag fått korrekt info av dig så, annars säker jag upp dig o gör livet surt för dig.. mohahah

så var e han ewmtur då ? han kanske kan hjälpa med ;) ?? rooooopar
Användarvisningsbild
av chickwheels
vilket relä är det som ja kan kolla, testa, byta ? bränslerelät alltså, var sitter det.. kolla min bild här innan.

vilken slang är det man tar loss för att kolla om det kommer fram bensin ? markera görna på en bild..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bild

Lossar du den här slangen ska det komma bränsle ur regulatorn (plåtburken)
Bild

Tändföljd 1342, alltså i den ordningen cylindrarna tänder, men det är inte samma ordning som kablarna sitter på locket:
Tänk dig att rotorn snurrar medurs så blir det 1342, eller hur?
Bild
Användarvisningsbild
av chickwheels
luftslangen på plats.

lagade sista tändkabeln så det blir gnista med den med.
tändstiftet saknar "plupp" och kabeln fäster inte ordentligt. blir som sagt att köpa nya kablar.

alla tändkablar på plats och sin plats,

testade att jorda minuspolen på batteriet. ingen förändring.

kollade om det kom fram bensin o det bara forsade då vi vred på nyckeln, så inga problem där = bränslerelä ok också då?

bilen verkade vilja igång ett par ggr, ett hack gick den typ preciiiiis igång men så dog den.

kan den va sur nu ?
den har ju stått ett tag mellan försöken.

2:a tändstiftet va dränkt och tilltryckt så kolet va klämt i den böjda delen vad den nu heter... där gnistan går imellan.
blåste det rent och böjde till det.

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]