Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

sidhabo skrev:
FortyFiven skrev: Ok ok! tack, ska undersöka saken när jag hittat en fräschare multimeter ;D
M, en eller några hundralappar för en skaplig multimeter är prisvärd investering tycker jag :-)-)
Haha absolut, bara det att jag har inte ett sketet pissöre just för tillfället :)
FortyFiven skrev:
sidhabo skrev:
FortyFiven skrev: Ok ok! tack, ska undersöka saken när jag hittat en fräschare multimeter ;D
M, en eller några hundralappar för en skaplig multimeter är prisvärd investering tycker jag :-)-)
Haha absolut, bara det att jag har inte ett sketet pissöre just för tillfället :)
Jag sponsrar dig med en 20-lapp. Nån annan :lol:
Blir rent ut sagt dyrt.. en hundring (11,24kr / litern) slurkar lätt i på 3-4 mil! :) så det gäller att inte rulla omkring i onödan...

Jaja, en polare köpte en 16v igår! Å hans går bra säger han, så ska få testa hans lmm imorgon! så får jag klart för mig om det är den som ställer till allt eller inte! :) bra va? haha alltid nåt iaf! (Tänkte passa på att mäta då också på lmm:en å se hur mycket det skiljer sig)
Okej, nu har jag testat en polares (HELA) lmm! Bilen gick bättre helt klart, MEN!!!!! Felkoderna (t.o.m. för luftmassemätaren) kom tillbaka!!!! :S Varför?? Börjar bli jäkligt frustrerad.. Vart lagras felkoderna? Hur kommer det sig att de kommer tillbaka även fast man raderar dom? (Till å med när man nollat motorn helt)

För i det här fallet så var ju luftmassemätaren som jag lånade, hel! polaren hade inga som helst felkoder på sin! Baaaaaah hjäääälp! ^^
Oflyt :( Kan vara att du inte bytte in samma version av LMM. Finns nån tråd i forum hur man kollar det. Om det var samma har du nåt annat fel. Exakt vilka felkoder (nummer) fick du före och efter bytet av LMM ?
sidhabo skrev:Oflyt :( Kan vara att du inte bytte in samma version av LMM. Finns nån tråd i forum hur man kollar det. Om det var samma har du nåt annat fel. Exakt vilka felkoder (nummer) fick du före och efter bytet av LMM ?

Hmm jo det står ett bosch nummer på luftmassemätaren och det slutar på 010 på den här modellen, å det var samma.. annars hade jag inte äns testat den =) haha

Uttag 6; Tändsystem (EZ116K);
2-2-4 (motortempsignal)
2-3-4 (Spjällkontaktsignal, tomgångsläge)

Uttag 2; Bränslesystem (LH 2.4);
1-2-3 (Signal från kylvätsketempgivare)
2-3-2 (Lambdareglering, mager / fet, tomgång)

Såg precis att jag inte alls fick tillbaka felkoden för luftmassemätaren! Ber om ursäkt för det =)
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]