Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Lirum skrev:En pump under baksätet inte 2. Tror det sitter ett bränslefilter under bilen vid förarsätet (eller vad är det för burk, nån?)
Jo, det är filtret. Och ni har definitivt bara en pump i tanken ..
Verkar ju helskumt om ni fått en pump som inte orkar trycka ...
Kan det va att ni inte får fram full 12 V till pumpen ???
Eller att bensinslangen skrumpnat nån stans på vägen från tanken ....
Användarvisningsbild
av Jonte_83
Vet inte hur detta ska hjälpa, men far min hade samma problem med sin 945;a, och efter lite uppkollande, så fick han reda på att det var en bil, som skulle gå till staterna, men som hade köpts tillbaka till Sverige, och på den sitter det dubbla pumpar. Så jag hoppas det kan hjälpa.
Användarvisningsbild
av 945lasse
Jonte_83 skrev:Vet inte hur detta ska hjälpa, men far min hade samma problem med sin 945;a, och efter lite uppkollande, så fick han reda på att det var en bil, som skulle gå till staterna, men som hade köpts tillbaka till Sverige, och på den sitter det dubbla pumpar. Så jag hoppas det kan hjälpa.
Hej,
Vissa modeller har 2 pumpar. En förpump i tanken som underlättar start vid halv tank eller mindre samt en huvudpump under bilen. Man kan höra om den fungerar med att ta bort tanklocket och lyssna när motorn går. Om man sätter dit en sån pump på bilar med endast en pump i tanken får man för lågt tryck.
Annars är det vanligt med dålig kontakt till tankarmaturen. Relät brukar ju annars spöka innan pumparna lägger av.
/Lasse
Användarvisningsbild
av cybermunk
F*n denna tråd va riktigt intressant även fast min bil troligen aldrig kommer rulla längre än till Åland så är det intressant att följa.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Efter 11 år bör det väl vara löst.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?