Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pelchen2
Nej bilen är rostlagad och iordninggjord, underredesbandlad i vitntras..så inget rost finns på bilen..
Användarvisningsbild
av Knutte2
Lite skämt lite allvar. Nästa gång när du torkat ur den och det kommer en skur så får du väl lägga dig i bilen och känna med händerna varifrån vattnet kommer :shock:

Kommer det även när bilen står helt still, så borde ju läckaget vara uppeifrån, kommer det bara när du kör, så borde det vara underifrån.

Hoppas du löser det :D
av pelchen2
Ja, så får det bli :D bara vänta på regnet då :)
Användarvisningsbild
av kottetrance
när du vet... berätta jag är rätt så sugen att få bukt på det problemet... det är ju inte så att en torrboll tar den mängden precis..
av pelchen2
Hehe måste bara hitta felet först :shock:
Användarvisningsbild
av Brainy
pelchen2 skrev:Hehe måste bara hitta felet först :shock:
Aldrig regn när man vill ha det och vice versa ;)

Appropå "listerna" vid rutan så är mina rejält skamfilade utan att det läcker in något. Visserligen en 340.
/Anders
av Arne
Kolla värmeventilen, så det inte är den som läcker.
av pelchen2
Okej..vart sitter den???
av Arne
Längst bak i motorrummet, du ser var slangarna går. Det brukar i så fall rinna ner på golvet vid gaspedalen under heltäckningsmattan så det inte syns från förarplatsen. Skulle inte felet vara i värmeventilen så be någon stå utanför bilen och spola med en vattenslang medan du själv sitter i bilen och försöker lokalisera var läckaget är.
av pelchen2
Ska ske :lol:

Ursäkta en nybörjare, men jag behöv[…]

245 Turbo

Bilen har stått ett antal år på […]

Du har nog rätt. De bilder jag sett på […]

Beror ju lite på vilka däck det handla[…]