Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag vet inte om nipplarna är till enkelkona, men jag tror det. Tog loss de gamla och gick till Mekonomen, de gav mig nya. Visserligen satt de på stålrör men ja, tycker de nipplarna jag fick ser likadana som de som sitter på det rör de gjorde åt mig, och det var enkelkonat.
Då bör konan vara rätt. Men vad menar du att gängorna tog slut? Ligger sexkantsgreppett på nya nippeln dikt an mot fördelningsblocket så är det risk att nippeln är för kort, det ska finnas ett spel på några mm mellan nyckelgreppet och blocket för att konan skall få rätt tryck och täta. Har du jämfört längden på gamla och nya nippeln?
Jo jag jämförde med den gamla och de är lika långa. Hmm hur ska jag förklara, huvudet på nippeln ligger inte dikt an mot blocket. Det är några mm mellan huvudet och blocket, jag drog tills jag kände att den bottnade och vågade inte dra mer. Läckte gjorde den ju ändå…

Nu har jag varit hos Mekonomen och fått hjälp med nya konor, så vi vore det väl själva fan om det inte blir tätt.

Men jag fattar inte varför mina konor inte blir bra, jag har följt instruktionerna för verktyget (Biltema) men ändå blir de inget vidare.
av dieselkenneth
Då låter det som allting är rätt, du kanske inte drog åt tillräckligt. Har använt kopparnickelrör senaste 30 åren är mer förlåtande när man konar och lite lättare att få täta än stålrör. Hoppas det löser sig.
Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]

Värme Cirkulation

Hej Har en Volvo v70 D5204T3 2013 Har bytt termos[…]

Förr fanns det många olika hokus pokus […]

Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]