- Igår, 20:21
#1610777
Hela lådan som allt är monterat i är typ en plåtlåda som sitter monterad på ena fjäderbenstornet och på samma skruv som den sitter fast med, har de även tagit som jordpunkt som i sin tur leder in till - plinten på Hregget.
atteatte skrev:Om du lägger till att varvtalssignalkabeln kommit emot jord - kan det då kortsluta säkringen och få den att lösa ut?RicAlv skrev: ↑Igår, 18:14 @atteatte,Okej, ja, har de använt röd/grön bryter den ju bara tändspolarna och inget annat, så det är ju bra.
Har varit ute och tittat lite nu mellan regnskurarna.
De har alltså tagit och skarvat från en av tändspolarna röd/grön som letts in till 12+ på Hregget och sedan tagit signalen som kommer från plint UT på Hregget och gått på samma kabel som leder vidare ut till tändspolen.
RicAlv skrev: ↑Igår, 18:14 Just nu är lådan som normalt sett är plomberad öppnad så jag kommer åt allt lätt.Men de har ju skarvat in sig i bilens kabelstam också, frågan är hur de skarvarna ser ut. Enligt bild på loh hemsida blomberar de den skarven genom att linda in allt i vulktejp, plåtband och någon plomberingsvajer, och sen går alla kablar genom en stålslang, frågan är om det hänt något i det "lilla paketet". Låter ju spontant som det är rätt mycket som kan skava.
Jag hade spårat alla kablar de dragit och skarvar de gjort, delar av kabelstammen de rört vid och sett så inget mer skavit. För kortis mellan vartvtalssignal och hastighet borde inte kunna göra att säkringen till tändspolarna går.
Hela lådan som allt är monterat i är typ en plåtlåda som sitter monterad på ena fjäderbenstornet och på samma skruv som den sitter fast med, har de även tagit som jordpunkt som i sin tur leder in till - plinten på Hregget.