Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Chris72 skrev:Härligt att du fått ihop det o allt funkar, bara att justera styrstagen o "flytta" över så ratten blir rak, är lite finlir att göra det, finns nog de som fuskar med att bara flytta ratten, men man skall ju helst justera det rätt.
I jämförelse med typ 140 eller Amazon är det inga problem att flytta bara ratten på 2/7/900 modellerna några "kugg". Får se om jag ändrar den. Måste ändå någon gång fixa signalen, har inte fungerat riktigt på många år. Sitter en original Volvo Racing ratt i den......
Frugan har blivit sjuk.....fick köra till grannbyn och köpa pizza till ikväll. Bilen går som en dröm (på etanol nu) och bromsarna fungerar bra. Körde "fyllevägen" hem (närmare, men mycket sämre väg) körde ofta där förr (mopedtiden, 60-talet). Detta är grusväg så jag kunde testa ABS-en, och även det fungerade
Vi har en pizzeria här i vår by också, men ägaren har alldeles för nära kontrakter med Bandidos och Original Gangsters för att jag skulle sätta min fot i den lokalen......... :devil: :x

Hade loss knappen och mätte på den oc[…]

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Då får det bli balkbyte. Och framvagns[…]