Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Spridar reläet är ett "vanligt" av/på relä. Heter egentligen radioavstörnings relä då det blev störningar i radion i dom "intregerade" kabelhärvorna. 240 har separat kabelhärva för insprut och tändning och inget relä eller störningar. Det jordas vid jordpunkter vid innerskärmen bakom höger strålkastare på 740, kan vara annorlunda på 940. Du kan utesluta fel på reläet genom att koppla en kabel mellan 3 och 4 i sockelen. Startar den inte då heller är det inte reläet som felar.
owe66 skrev:Har inget att läsa ut koder med
Du får bygga en egen av ett äldre "diagnostik uttag" och ett tomt OBD-uttag. Då kan du även testa t.ex vevaxelgivare, spridare, tomgångsmotor m.m. Och då även "nolla" ev. felkoer
Skall kolla!
Stänger verkstan för ikväll!
Vart sitter ECu.n? under instrumentpanelen?
Som jag skrev tidigt så är allting i bilen när man börjar gräva , ett ända virrvarr, så även el.
Jag försökte på ett tidigt stadium få igång farthållaren. När jag undersökte brytaren vid bromspedalen , var kontakten borttagen. När nu bilen stannade så, höll jag frenetiskt på att trycka på farthållaren för att, s.a.s aktivera den ,
OCH det var då den stannade!!!
kan det vara ett sammanhang? eller tillfällighet??
för därunder instrumentbrädan ser det ut som fan....och där sitter ECU.?
har lösa kablar där...kors o tvärs....

Fungerar temperaturmätaren som den ska? Om mo[…]

Här finns mer:. Prova googla på Volvo P[…]

Ja det ser ut som en P3. T.ex. PBM (parking brake […]

Hej jag har en volvo s70/ 2000 Har besiktat bil[…]