- fre 19 jan 2024, 09:37
Jag justerade in nästan 1° genom att borra nytt hål till den främre skruven. Övervägde att flytta den bakre också, men den står trots allt "bara" ½° fel. Men om jag inte får tag i nya fjäderben får jag testa att göra så. För det kan väl inte ha krökt fästet för eller själva bärarmen. Det var ju ingen jätterstor smäll.
Nav kapseln gick i bitar, men fälgen skadades inte (original GLT 5-ekrad aluminium fälg).
TioTusenKRBil skrev:På 7-900 serien kan man slå ut främre bulten och borra om topplagringens talrik och därmed ställa in camber utöver var som går med marginalen som finns i tornet.Precis så har jag gjort. På 240 kan man lossa och vrida fjäderbenet,men på 740 är det fasta lägen. Eller kan man vrida ett halvt varv?
Jag justerade in nästan 1° genom att borra nytt hål till den främre skruven. Övervägde att flytta den bakre också, men den står trots allt "bara" ½° fel. Men om jag inte får tag i nya fjäderben får jag testa att göra så. För det kan väl inte ha krökt fästet för eller själva bärarmen. Det var ju ingen jätterstor smäll.

Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V