Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Kollade lite på säkring 9,
9, 15 Amp
Key Reminder,
Seat Belt Reminder,
Manual Climate Control MCC
Warning Light (Seat Belt),
Turn Signals,
Heated Front Seats,
Power Windows,
Shift-Lock,
Trailer .
Även om inte allt detta är monterat så är väl alla kablar "fördragna" på dessa bilar oavsett utrustning, eller hur. Alltså en kopplingsplint (eller något) i eller i närheten av var det ska sitta
(ibland svårt att hitta svenska sidor)
av hockeytok
Jag skulle prova en metod jag har använt med bra resultat vid flera tillfällen där det varit kortslutning. En variant på Lennartes idé.
Glödlampa :D en 100w ger ca 8A , koppla den som lennarte föreslår. Så länge det är kortis - lyser lampan. Då kan du koppla ur enheterna en och en.
När lampan slocknar har du hittat felet :lol:
För mera ström kan man koppla in flera lampor , eller för all del en svagare om det är mindre strömmar det gäller.
100w kan vara bra att börja med .

Ht
Senast redigerad av 1 hockeytok, redigerad totalt 0 gånger.
av Rådlös
Bra förslag! Men glöm inte att en 100 Watt glödlampa blir tämligen varm. Så försök hitta någon sorts armatur av något slag där glödlampan inte kommer i direkt beröring med ömtåliga material och händer m.m.
av hockeytok
Jooo , nått gammalt extraljus kanske. 100 W glödlampa är ju ca 99 värme. Du löser det där själv.
Jag tipsade en tradare om detta en gång med svart släp ( tror han åkte vidare med blinkande släp/ handskfack ) :lol:

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]