Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av NilsO
Eller så borde jag läsa noggrannare :) Men att man betalar på vissa ställen men inte på andra står ju klart.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det verkar tydligen vara en fråga om konkurrens. Områden med bara en skrot behöver ju inte betala något. Där det finns fler skrotar betalar de för att få bilar att skrota. Det är väl så det fungerar i affärsvälden. Att det står bilar i skogen har nog med att göra att du måste vara registrerad ägare till bilen du vill lämna till skrotning.
Användarvisningsbild
av Derank
Tilly skrev:Varför så uppretad?
Du ljuger säkert inte och det är ju bara att beklaga att det inte finns någon som vill betala i ditt närområde. Men att tvärsäkert häva ur sig att det absolut inte går att få en krona någonstans i Sverige är ju inte speciellt begåvat och hjälper ju inte trådskaparen, mest av det enkla skälet att du har fel. På skroten här får man upp till 1000 kronor beroende på bil och årsmodell och hur komplett den är och det tog inte mig många minuter att googla fram ett par skrotar till lite här och var i landet där man kan få liknande belopp. Visst, beloppet kanske är för lågt för att motivera trögskallar att anstränga sig för att få iväg en trasig bil till skroten men nu var det ju inte det tråden handlade om.
Jag är inte uppretad, svårt det här med uttryck på nätet. Det är bra att bilar tas om hand av vissa skrotar. Bild

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]