Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Sen mer fel.... :) :shock:

Det fjärrstyrda centrallåset fungerar, MEN man får nästan alltid trycka flera ggr innan den låser upp. Att låsa går oftast fortare. Stod o hade handlat men efter minst tio tryck öpnade det inte. Helt nya batterier är det. Men finns det någon mottagare någon stans? Inte kul att på en allmän parkering gå in utan att kunna larma av. Dock så stängs det väl av när man stoppar i nyckeln?
Användarvisningsbild
av White
bosabengt skrev:Finns väl sport B6 och sprint B8?

Där jag har hört att man ska ha sprint om man vill ha sänkningssats. Arbetar B6 i fel läge om man sänker bilen med B6?
Helt riktigt finns B6 Sport och B8 Sprint. Ska du sänka bilen ska du välja sprint, dom är kortade och anpassade för sänkningen vilket inte Sport är.
bosabengt skrev:Sen mer fel.... :) :shock:

Det fjärrstyrda centrallåset fungerar, MEN man får nästan alltid trycka flera ggr innan den låser upp. Att låsa går oftast fortare. Stod o hade handlat men efter minst tio tryck öpnade det inte. Helt nya batterier är det. Men finns det någon mottagare någon stans? Inte kul att på en allmän parkering gå in utan att kunna larma av. Dock så stängs det väl av när man stoppar i nyckeln?
Hade samma på min och köpte nya fjärrkontroller (enkel programmering, som man gör själv), sedan funkade det perfekt
Angående det fjärrstyrda centrallåset så fixade jag det igår. :)

Jag plockade helt enkelt isär dosan, blev tyvärr lite märken samt att den inte 100% gick ihop ordentligt. :( (petig)

Men jag vikte upp dem bleck som fanns inuti och rengjorde en platta som såg ärjad ut. Sprutade också bromsrengörning rakt på den. :D

Så nu funkar den klockrent (änsålänge) endast ett knapptryck på låsa och låsa upp.
Nya fel:

Har sett att rör läcker kylarvatten.

Röret sitter mellan en slang på oljefilterhållaren och motorblocket. Det är väl ett metallrör som börjat rosta ordentligt.

Byta det ser ju smidigt ut men varför kylarvatten där, vid oljefiltret?? :?: :???:
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]